Kg. Baru Jumpa, Tenom
 
HomeHome  CalendarCalendar  FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  RegisterRegister  Log in  
Selamat datang ke Portal Kg.Baru Jumpa, Tenom... kehadiran anda pasti akan memeriahkan lg portal kg kita ini... kalau bukan kita, siapa lagi... kongsikanlah idea-idea anda yg bernas utk bacaan, tatapan dan renungan bersama... DO MEFAFU BANG PORTAL KG BARU JUMPA. ACING TAU MARE TERAWE LUK DO KUAN BAWANG TAU. KUDENG FEH TAU LUK MARE TERAWE LUK MELAGAN KUAN FUFU TAU, IDAE TE NAN GELASAN.... TERIWAYEN FAD-FAD...
Ikon PKBJ
Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests

None

Most users ever online was 22 on Tue Jun 10, 2014 1:35 pm
Latest topics
» Febala Lundayeh Ngerawea Lundayeh
by yemi Mon Feb 24, 2014 7:55 pm

» Malu mengaku bangsa sendiri
by taiyang Tue Dec 03, 2013 1:25 pm

» Pecah masuk rumah
by taiyang Tue Dec 03, 2013 1:06 pm

» Data Penduduk - (Tolong Tambah dan Perbetulkan) Igrore Duplicate
by taiyang Tue Dec 03, 2013 1:04 pm

» Portal ni harus diperkenalkan lagi agar membawa manfaat
by taiyang Tue Dec 03, 2013 1:01 pm

» Anak Lundayeh Berniaga Online
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 12:08 pm

» Pemandangan kg.baru jumpa
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 11:56 am

» Wajah Warga BJ Tahun 60an
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 11:55 am

» Komputer kamu slow betul?
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 11:52 am

» Apa antivirus kamu pakai?
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 11:51 am

» Ayud Bang Internet
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 11:50 am

» Penglibatan bangsa lundayeh dlm kerajaan
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 11:48 am

» Rubin Balang bukan ketua kita
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 11:47 am

» PRU13
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 11:44 am

» LUNDAYEH, LUNBAWANG AND ALLAH - SURAT PILIHAN BULAN JANUARI 2011.
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 11:40 am

PKBJ Chatbox

ShoutMix chat widget
Pengunjung / Visitors
Top posters
Admin
 
Pahlawan
 
BUNGKAKIT
 
garam
 
Lundayeh original
 
yacob musa
 
Abai Musa
 
maxyrahimura
 
Joel
 
terjumpa
 

Share | 
 

 Rubin Balang bukan ketua kita

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Joel



Posts : 22
Join date : 2010-12-10

PostSubject: Rubin Balang bukan ketua kita   Fri Dec 10, 2010 9:30 pm

Rubin Balang bukan ketua kita...
Back to top Go down
View user profile
Addie



Posts : 18
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: Rubin Balang bukan ketua kita   Sun Dec 12, 2010 7:31 pm

napa kunun? Laughing Twisted Evil
Back to top Go down
View user profile
Addie



Posts : 18
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: Rubin Balang bukan ketua kita   Sun Dec 12, 2010 7:32 pm

dia ni pure lundayeh ka?
Back to top Go down
View user profile
Pahlawan



Posts : 179
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: Rubin Balang bukan ketua kita   Mon Dec 13, 2010 11:32 am

Rubin Balang tu hanya ketua rumah dia saja!! tengoklah bukan juga tolong bangsa dia sendiri, Murut pun dia bukan support sangat jauh sekali Lundayeh!! Tolong KRONI dan keluarga dia adalah!!!!!
Back to top Go down
View user profile
Joel



Posts : 22
Join date : 2010-12-10

PostSubject: Re: Rubin Balang bukan ketua kita   Mon Dec 13, 2010 6:10 pm

dia tu bukan ori lundayeh..
Back to top Go down
View user profile
terjumpa



Posts : 21
Join date : 2010-12-09

PostSubject: Re: Rubin Balang bukan ketua kita   Sun Dec 19, 2010 5:06 pm

inda tau la dia ni... harapan dia pasal dia amunoh sahaja...
Back to top Go down
View user profile
Pahlawan



Posts : 179
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: Rubin Balang bukan ketua kita   Mon Jan 10, 2011 11:45 pm

Sekarang Rubin Balang tu macam cacing kepanasan, mau dekat PRU 13, projek bangunan di menara Atkinson tidak menjadi. Tapi saya percaya byk sumber dia yg sedia ada utk kasi suap pengundi2 di kawasan Kemabong!!

Sebenarnya dia tidak ada isu yg penting utk diketengahkan semasa PRU nanti.
Tidak byk kemajuan yg di capai, org2 sana tiada kemajuan yg signifikan. Yg nampak org kg happy ialah pasal harga getah naik.
Back to top Go down
View user profile
Lundayeh original



Posts : 34
Join date : 2011-01-09

PostSubject: Re: Rubin Balang bukan ketua kita   Tue Jan 11, 2011 10:12 am

biasa lah kalau tidak mengampu YB mana dapat jadi WKAN,JKKK atau pemaju masyarakat atau KK. Tengok lah kalau tidak mengampu KK kena kick out begitu saja alasan tidak siuman lah banyak lah alasan. macam mana pun kita tidak boleh tumpaskan YB tu sebab fulusnya terlalu kuat lain lah kalau kaum kita ni mempunyai pengundi 10000 org dan tidak makan suap undi ada kemungkinan boleh lah....tapi tengok lah kalau YB tu pandai tengok orang dan boleh tolong bangsa kita bagi saya tiada masalah untuk menyokong daripada menyokong parti pembangkang mungkin lebih terok lagi dari yang sekarang..betul tak? tapi kalau ada calon yang lebih bagus apa lagi tunggu jom lah kita ramai2 sokong mana tau calon baru dapat tolong kita.Amen....
Back to top Go down
View user profile
Pahlawan



Posts : 179
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: Rubin Balang bukan ketua kita   Tue Jan 11, 2011 12:16 pm

Betul tu L.O, pendapat kamu saya sukung. Mari kita ramai2 kasi maju dan sokong agenda pembangunan kg kita tanpa mengira kedudukan.. Apa ada pada jawatan kalau kerja tidak jalan.
Back to top Go down
View user profile
Admin
Admin


Posts : 305
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: Rubin Balang bukan ketua kita   Tue Jan 11, 2011 12:32 pm

buat apa kita anggap seseorg itu ketua kita jika tiada sumbangan pembangunan diberikan kpd org2 kampung... org kg kita sendiripun jika tiada sumbangan pembangunan atau tiada usaha membangunkan kg dr segi material & kemanusiaan, tdk layak utk jd ketua kita...
Back to top Go down
View user profile http://barujumpa.great-forum.com
Pahlawan



Posts : 179
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: Rubin Balang bukan ketua kita   Tue Jan 11, 2011 1:06 pm

Saudara admin, bagus tolong sedia senarai NKRA yg perlu utu JKKK/WKAN/KK untuk capai.. Dorang ni mungkin gila pangkat saja tapi ndak tau bikin kerja!!!
Back to top Go down
View user profile
Lundayeh original



Posts : 34
Join date : 2011-01-09

PostSubject: Re: Rubin Balang bukan ketua kita   Wed Jan 12, 2011 10:32 am

Apa guna buat kerja bikin pening kepala,duduk diam-diam hujung bulan dapat gaji buta WKAN Rm:700.00 JKKK berapa tu RM:500.00 kah? saya pun kurang pasti,peduli diaorg yg miskin tu pemalas bah diorg yg miskin tu,cacing dalam lubang batu pun boleh hidup apa tah lagi sekarang ni harga getah sudah mencapai Rm:9.00 sekilo bukan kaya kah diorag kalau ada kebun gatah, lain lah macam saya keraja kuntirik .Ini semua mau minta tulung saja.
Back to top Go down
View user profile
Pahlawan



Posts : 179
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: Rubin Balang bukan ketua kita   Thu Jan 13, 2011 11:18 am

L.O betul kau sakap, saya nampak pun kau ni keraja kuntirik mcm juga hambo..
Dapat gaji buta mcm dorg tu, akan dpt balasan dari Tuhan nanti walaupun dorg tidak kisah. Bagus kita ramai2 jgn peduli ini JKKK dan WKAN, apa perasaan dorg tidak peduli sama kita selama ini!!!!
Back to top Go down
View user profile
Admin
Admin


Posts : 305
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: Rubin Balang bukan ketua kita   Thu Jan 13, 2011 1:51 pm

seorg pemimpin sejati tdk akan melantik diri sbg pemimpin... ia dilantik oleh org2 kg... jika merasakan kepimpinan (jika ada) tdk diakui majoriti rakyat, berundurlah... masih banyak org yg layak mengambil alih tempat... sb bila kekal tdk rela utk berundur, ketara perjuangan bukan lg utk rakyat tp utk perut sendiri...
Back to top Go down
View user profile http://barujumpa.great-forum.com
Lundayeh original



Posts : 34
Join date : 2011-01-09

PostSubject: Re: Rubin Balang bukan ketua kita   Fri Jan 14, 2011 8:54 am

macam mana mau undur diri sudah biasa terima gaji tunggu lah kena tukar tapi kalau YB mc menang sapa berani mau tukar, eh... begegar bah..saya kauorg tidak takut! Jangan kamuorg berani2 suruh undur diri kamu tidak tau kah ? sapa buzz diaorg tu.Kalau saya kena bagi projek saya sukung bah diaorg tu.
Back to top Go down
View user profile
Lundayeh original



Posts : 34
Join date : 2011-01-09

PostSubject: Re: Rubin Balang bukan ketua kita   Fri Jan 14, 2011 9:00 am

Hei..Pahlawan kau ingat kalau kau tidak peduli itu JKKK sama itu WKAN diaorg susah hatikah? Itu lagi diorg suka tiada orang yang kacau diorg, jadi kita mesti kacau diorg, bukan kacau apa tegur kalau diaorg tidak buat kerja...
Back to top Go down
View user profile
Lundayeh original



Posts : 34
Join date : 2011-01-09

PostSubject: Re: Rubin Balang bukan ketua kita   Fri Jan 14, 2011 9:07 am

Nampaknya org2 Lundayeh Baru Jumpa belum lagi tahu tentang portal ini boring lah hari2 kita orang saja yang membuka web ini apa kata sebarkan lagi portal ini supaya rancak sikit dan panas sikit....
Back to top Go down
View user profile
Admin
Admin


Posts : 305
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: Rubin Balang bukan ketua kita   Fri Jan 14, 2011 9:51 am

ya betul... cuba kita promosikan lg kpd sahabat2 terdekat... the more the merrier... mmg lambat-laun akan rancak juga ni... portal ini bukan milik individu, ia milik kg kita... milik kita semua...
Back to top Go down
View user profile http://barujumpa.great-forum.com
terjumpa



Posts : 21
Join date : 2010-12-09

PostSubject: Re: Rubin Balang bukan ketua kita   Fri Jan 14, 2011 9:32 pm

Lundayeh original wrote:
Nampaknya org2 Lundayeh Baru Jumpa belum lagi tahu tentang portal ini boring lah hari2 kita orang saja yang membuka web ini apa kata sebarkan lagi portal ini supaya rancak sikit dan panas sikit....
setuju denganmu LO, rubin balang pun takut kalau website ni rancak... kasi taru dia bagus2... tapi niat kita mesti jelas iaitu untuk pembangunan kg kita dan pembangunan bangsa kita juga......
Back to top Go down
View user profile
Lundayeh original



Posts : 34
Join date : 2011-01-09

PostSubject: Re: Rubin Balang bukan ketua kita   Mon Jan 17, 2011 12:34 pm

Dekat sudah bah PR13 jangan kauorg telampau komen itu JKKK/WKAN diaorg ada power rangers tu kc kauorg gelaran putih,hitam,biru ,coklat, pink panther, dulu banyak yg kena atas pagar baru padan muka diorg duit mengundi terus masuk poket WKAN.Fikir2 lah mesti mau bagus2 sama itu JKKK & WKAN oh...kalau tidak rasain lu....he...he...saya sukung penyu itu JKKK & WKAN,saya mau duit undi,bagi saya duit ah..JKKK & WKAN(ILU)
Back to top Go down
View user profile
maxyrahimura



Posts : 26
Join date : 2013-12-03

PostSubject: Re: Rubin Balang bukan ketua kita   Tue Dec 03, 2013 11:47 am

Rubin Balang masih ketua kita. Jika bukan dia, sapa lagi harus jadi ketua??
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Rubin Balang bukan ketua kita   Today at 5:48 am

Back to top Go down
 
Rubin Balang bukan ketua kita
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Kita Adu di Sini, Ajaran Agama / Kepercayaan Mana Yang Benar
» YESUS BUKAN ANAK TUNGGAL ALLAH
» Syarat masuk surga adalah mendapat rahmat Allah,bukan karena amal semata.
» Ulil Abshar Abdalla; Yang Dikurbankan Nabi Ibrahim Bukan Ismail, Tapi Ishaq
» Alquran bukan makhluk, hati2 jangan sesat....

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Portal Kg.Baru Jumpa :: PORTAL KG. BARU JUMPA :: KEDAI KOPI KG.BARU JUMPA-
Jump to: