Kg. Baru Jumpa, Tenom
 
HomeHome  CalendarCalendar  FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  RegisterRegister  Log in  
Selamat datang ke Portal Kg.Baru Jumpa, Tenom... kehadiran anda pasti akan memeriahkan lg portal kg kita ini... kalau bukan kita, siapa lagi... kongsikanlah idea-idea anda yg bernas utk bacaan, tatapan dan renungan bersama... DO MEFAFU BANG PORTAL KG BARU JUMPA. ACING TAU MARE TERAWE LUK DO KUAN BAWANG TAU. KUDENG FEH TAU LUK MARE TERAWE LUK MELAGAN KUAN FUFU TAU, IDAE TE NAN GELASAN.... TERIWAYEN FAD-FAD...
Ikon PKBJ
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

Most users ever online was 22 on Tue Jun 10, 2014 1:35 pm
Latest topics
» Febala Lundayeh Ngerawea Lundayeh
by yemi Mon Feb 24, 2014 7:55 pm

» Malu mengaku bangsa sendiri
by taiyang Tue Dec 03, 2013 1:25 pm

» Pecah masuk rumah
by taiyang Tue Dec 03, 2013 1:06 pm

» Data Penduduk - (Tolong Tambah dan Perbetulkan) Igrore Duplicate
by taiyang Tue Dec 03, 2013 1:04 pm

» Portal ni harus diperkenalkan lagi agar membawa manfaat
by taiyang Tue Dec 03, 2013 1:01 pm

» Anak Lundayeh Berniaga Online
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 12:08 pm

» Pemandangan kg.baru jumpa
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 11:56 am

» Wajah Warga BJ Tahun 60an
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 11:55 am

» Komputer kamu slow betul?
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 11:52 am

» Apa antivirus kamu pakai?
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 11:51 am

» Ayud Bang Internet
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 11:50 am

» Penglibatan bangsa lundayeh dlm kerajaan
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 11:48 am

» Rubin Balang bukan ketua kita
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 11:47 am

» PRU13
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 11:44 am

» LUNDAYEH, LUNBAWANG AND ALLAH - SURAT PILIHAN BULAN JANUARI 2011.
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 11:40 am

PKBJ Chatbox

ShoutMix chat widget
Pengunjung / Visitors
Top posters
Admin
 
Pahlawan
 
BUNGKAKIT
 
garam
 
Lundayeh original
 
yacob musa
 
Abai Musa
 
maxyrahimura
 
Joel
 
terjumpa
 

Share | 
 

 cadangan pemimpin kg yg lebih berkarisma

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
Pahlawan

avatar

Posts : 179
Join date : 2010-12-05

PostSubject: cadangan pemimpin kg yg lebih berkarisma   Mon Jan 10, 2011 12:17 pm

bagus buat undian memilih pemimpin kg yang lebih berkarisma!!
Back to top Go down
View user profile
Admin
Admin
avatar

Posts : 305
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: cadangan pemimpin kg yg lebih berkarisma   Mon Jan 10, 2011 12:28 pm

ok, boleh diadakan... cuba cadangkan nama2 yg difikirkan layak & mampu menjalankan tugas dgn baik... selepas mendpt beberapa nama, nt kita wujudkan undian secara klik shj...
Back to top Go down
View user profile http://barujumpa.great-forum.com
Pahlawan

avatar

Posts : 179
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: cadangan pemimpin kg yg lebih berkarisma   Mon Jan 10, 2011 12:40 pm

dalam masa 1 minggu saya akan dapatkan nama-nama pemimpin tu...
Back to top Go down
View user profile
YYC Musa

avatar

Posts : 13
Join date : 2011-01-04

PostSubject: Re: cadangan pemimpin kg yg lebih berkarisma   Tue Jan 11, 2011 12:00 pm

cuba dapatkan persetujuan bakal calon 2..jan kita saja yg mau,nt yg dcalonkan x mau pl..
Back to top Go down
View user profile
Lundayeh original



Posts : 34
Join date : 2011-01-09

PostSubject: Re: cadangan pemimpin kg yg lebih berkarisma   Wed Jan 12, 2011 10:10 am

ya..betul tu saya ni pun berkarisma bah ( mb ) kalau kauorg cadangkan saya ok juga tapi kalau saya pilih bulu juga amcm

p/s. MB-masuk bakul
Back to top Go down
View user profile
Lundayeh original



Posts : 34
Join date : 2011-01-09

PostSubject: Re: cadangan pemimpin kg yg lebih berkarisma   Wed Jan 12, 2011 10:17 am

Kalau mau cari pemimpin kampung kena tanya lah org2 kampung sebab mereka lebih mengetahui bakal pemimpin kg yang baik,jujur dan tidak pilih bulu...kalu main klik diaorg tidak tau pun portal kita ni termasuk lah pengerusi JKKK dan WKAN patut diorg harus melayari portal ni,nati kitaorg ja yg syok sendiri
Back to top Go down
View user profile
Pahlawan

avatar

Posts : 179
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: cadangan pemimpin kg yg lebih berkarisma   Thu Jan 13, 2011 10:43 am

Jgn susah L.O, anak2 dorg pasti tengok ini portal dan akan bagi tau bapa dorg. Kita buat undian sini bukan muktamad, sebagai indikator saja yang byk org di kg BJ yg berkarisma dan berdaya maju dari segi idea2 dan integeriti.
Back to top Go down
View user profile
Admin
Admin
avatar

Posts : 305
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: cadangan pemimpin kg yg lebih berkarisma   Thu Jan 13, 2011 1:34 pm

betul... cadangan2 di sini bukannya mukatamad...
so, ada cadangan2 nama utk calon pemimpin? Very Happy
Back to top Go down
View user profile http://barujumpa.great-forum.com
BURARAYEH



Posts : 15
Join date : 2011-01-07
Location : sana sini

PostSubject: Re: cadangan pemimpin kg yg lebih berkarisma   Sun Jan 16, 2011 7:16 pm

pemimpin skg
Back to top Go down
View user profile
terjumpa

avatar

Posts : 21
Join date : 2010-12-09

PostSubject: Re: cadangan pemimpin kg yg lebih berkarisma   Sun Jan 16, 2011 8:54 pm

Lundayeh original wrote:
ya..betul tu saya ni pun berkarisma bah ( mb ) kalau kauorg cadangkan saya ok juga tapi kalau saya pilih bulu juga amcm

p/s. MB-masuk bakul

MB tu buli dan biasa berlaku.... tapi kalau pilih bulu... mana ada karisma kalau begini....?
Back to top Go down
View user profile
Lundayeh original



Posts : 34
Join date : 2011-01-09

PostSubject: Re: cadangan pemimpin kg yg lebih berkarisma   Tue Jan 18, 2011 8:23 am

Karisma lah tu Terjumpa karisma dalam memilih bulu yang panjang yang pendek2 tak main lah..bah kamuorg undi lah saya,nanti saya belanja di kedai nam lee makan mee goreng campur apa tu yg dalam mangkuk kecil tu...ah...undi jgn tak undi.
Back to top Go down
View user profile
Admin
Admin
avatar

Posts : 305
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: cadangan pemimpin kg yg lebih berkarisma   Tue Jan 18, 2011 12:03 pm

tp perlu perkenalkan diri baru org dpt undi... Very Happy
Back to top Go down
View user profile http://barujumpa.great-forum.com
garam

avatar

Posts : 68
Join date : 2011-01-14

PostSubject: Re: cadangan pemimpin kg yg lebih berkarisma   Tue Jan 18, 2011 3:23 pm

Lundayeh original wrote:
Karisma lah tu Terjumpa karisma dalam memilih bulu yang panjang yang pendek2 tak main lah..bah kamuorg undi lah saya,nanti saya belanja di kedai nam lee makan mee goreng campur apa tu yg dalam mangkuk kecil tu...ah...undi jgn tak undi.

Apa VISI L.O.? Jikalau konon terpilih...dicalonkan dan manang.

Persoalan saya....Apa hal mo belanja awal2. Manang dulu barulah belanja?

Pengamatan saya, sdra L.O acah-acah saja ni...mimang mou belanja. Sebab dimeja bulat boleh bentang visi ngkali. Mimang bagus kalau LO menawar diri. Tapi berlaku lah adil. Ingat anda hanya diberi mandat 3-5 tahun (paling lama). Tahun pertama perlu ada penilaian KPI.

Pasal pilih BULU ni kan... Jangan2 LO mou yg ORI saja ehh. Bagi saya "ciplak" pun buli asalkan "Menjana idea untuk kemajuan -mendokong kepada 1 Malaysia".
Back to top Go down
View user profile
Pahlawan

avatar

Posts : 179
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: cadangan pemimpin kg yg lebih berkarisma   Wed Jan 19, 2011 10:31 pm

Kamurang mesti undi saya, saya belanja makan tauhu dan dgg potong2 di pasar + kopi susu tenom.
Back to top Go down
View user profile
Admin
Admin
avatar

Posts : 305
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: cadangan pemimpin kg yg lebih berkarisma   Thu Jan 20, 2011 12:42 pm

belum ada cadangan nama2 real... mgkin belum ada yg berani terang2an mencalonkan diri... Very Happy
Back to top Go down
View user profile http://barujumpa.great-forum.com
yacob musa



Posts : 33
Join date : 2011-01-09

PostSubject: Re: cadangan pemimpin kg yg lebih berkarisma   Fri Jan 21, 2011 10:38 am

Saya rasa masih terlalu awal untuk memperkenalkan diri sebab register pun pakai nama samaran macam mana orang kg mau kenal pakai lah nama sebenar macam saya,biar lah diorang tau,kalau kita cakap tentang perkara yang betul apa mau takut,kita cabar pemimpin kita buat perubahan bukan ikut telunjuk orang lain.Saya dari awal lagi memang tidak setuju dengan cara lantikan politik ni.Ini bukan seperti jabatan2 kerajaan tukar ketua jabatan lantik saja dengan surat,ini soal kg soal kebajikan org2 kg,macam mana mau memartabatkan bangsa kita,macam mana mau memajukan anak2 bangsa kita.Seorang pemimpin harus memikirkan perkara ini baru lah dipanggil pemimpin,kita bukan dengki dgn jawatan JKKK/WKAN/kk/KAN semua tu,tapi biar lah pemimpin tu berjuang seperti pemimpin2 terdahulu,kita nampak pemimpin dulu betul2 berjuang untuk kg,bangsa dan agama.Dulu kita tidak pernah mempersoalkan pemimpin kita sebab kita tahu mereka tu jujur.Jadi kita fikir2 lah ,kalau tidak sanggup memikul tanggungjawab kena berundurlah secara terhormat
Back to top Go down
View user profile
rimau

avatar

Posts : 14
Join date : 2010-12-08

PostSubject: Re: cadangan pemimpin kg yg lebih berkarisma   Fri Jan 21, 2011 9:13 pm

ya, undurlah secara terhormat jika tdk boleh menjalankan tugas.. bg peluang kpd org lain..
Back to top Go down
View user profile
Pahlawan

avatar

Posts : 179
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: cadangan pemimpin kg yg lebih berkarisma   Sat Jan 22, 2011 12:16 pm

UUNDUR?? No way man... YB bah yg lantik.. Peduli apa aku!!
Back to top Go down
View user profile
Joel

avatar

Posts : 22
Join date : 2010-12-10

PostSubject: Re: cadangan pemimpin kg yg lebih berkarisma   Sat Jan 22, 2011 3:20 pm

dorang tdk mau undur sb ada elaun bah.. itupun kmu tdk taukah...
Back to top Go down
View user profile
BUNGKAKIT



Posts : 102
Join date : 2011-01-19

PostSubject: Re: cadangan pemimpin kg yg lebih berkarisma   Sat Jan 22, 2011 10:11 pm

Metuu bala kinanak Joel neh lun teluu.

Aleg nuet fahaman politik bang tugasan, anun fana nan lun maya fuet, mesti pemimpin kg adil kuan lun kg.

Masii tau ni leh, sesuut moh ulaah tau em ucett fetarii arang tau.

Cuba tau mikir2 kudeng afeh itau dapat ngesabeng dawaa kina luk ucett moyok meli faraa. Sekurang2 neh inan teh jasa kuan lun kg..
Back to top Go down
View user profile
Lundayeh original



Posts : 34
Join date : 2011-01-09

PostSubject: Re: cadangan pemimpin kg yg lebih berkarisma   Mon Jan 24, 2011 1:10 pm

biasa la Garam ambil ati pengundi mesti awal bertindak tak kan ari undi baru mau kc ang pau itu polotik YB anu....kalau ckp pasal Visi & Misi tu sebenarnya banyak sangat,tp yang paling pokok sistem pentadbiran diterima semua dan bekerja untuk semua....
Back to top Go down
View user profile
BUNGKAKIT



Posts : 102
Join date : 2011-01-19

PostSubject: Re: cadangan pemimpin kg yg lebih berkarisma   Tue Jan 25, 2011 1:47 pm

Uluu luk do, uluu luk ween lun mulaa ninger bala neeh, ween lun mulaa mayaa bala neeh.

Uluu luk dat, uluu luk mekufee, uluu luk non-productive, uluu luk ngalap amung2 kuan burur neeh em family neeh.

Feruan kuan uluu luk do, ngecehku bang acho kekifed mekalap samal...
Back to top Go down
View user profile
Lundayeh original



Posts : 34
Join date : 2011-01-09

PostSubject: Re: cadangan pemimpin kg yg lebih berkarisma   Wed Jan 26, 2011 9:19 am

Saya ingin menarik perhatian semua ahli portal ini,mengapa sampai sekarang kg kita belum ada Ketua Kampung? Tiada yang layakkah? Atau semua tunggu kena lantik? PRU13 dekat sudah ni...
Back to top Go down
View user profile
BUNGKAKIT



Posts : 102
Join date : 2011-01-19

PostSubject: Re: cadangan pemimpin kg yg lebih berkarisma   Wed Jan 26, 2011 3:03 pm

Kinanak luk nan ku mawaa, kudeng ubuu-ubuu dih feem, KK tau naa teeh nau YB lantik. Laak mucii leek.?
Back to top Go down
View user profile
Admin.

avatar

Posts : 21
Join date : 2011-01-24

PostSubject: Re: cadangan pemimpin kg yg lebih berkarisma   Wed Jan 26, 2011 3:36 pm

Yalah, mungkin tahun akan-akan datang baru lantik KK kg kita. Belum ada calon serasi?
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: cadangan pemimpin kg yg lebih berkarisma   

Back to top Go down
 
cadangan pemimpin kg yg lebih berkarisma
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» 10 Ribu Anak Diperkosa oleh Para Pemimpin Gereja
» lebih tentram hidup di negara islam atau kristen?
» Media Lebih Peduli Kematian Singa daripada Bayi Palestina yang Terbakar
» pemimpin laksana penggembala
» Mengapa manusia lebih mulia dari Malaikat dan Iblis?

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Portal Kg.Baru Jumpa :: PORTAL KG. BARU JUMPA :: JAWATANKUASA KEMAJUAN & KESELAMATAN KAMPUNG (JKKK) KG.BARU JUMPA-
Jump to: