Kg. Baru Jumpa, Tenom
 
HomeHome  CalendarCalendar  FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  RegisterRegister  Log in  
Selamat datang ke Portal Kg.Baru Jumpa, Tenom... kehadiran anda pasti akan memeriahkan lg portal kg kita ini... kalau bukan kita, siapa lagi... kongsikanlah idea-idea anda yg bernas utk bacaan, tatapan dan renungan bersama... DO MEFAFU BANG PORTAL KG BARU JUMPA. ACING TAU MARE TERAWE LUK DO KUAN BAWANG TAU. KUDENG FEH TAU LUK MARE TERAWE LUK MELAGAN KUAN FUFU TAU, IDAE TE NAN GELASAN.... TERIWAYEN FAD-FAD...
Ikon PKBJ
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

Most users ever online was 22 on Tue Jun 10, 2014 1:35 pm
Latest topics
» Febala Lundayeh Ngerawea Lundayeh
by yemi Mon Feb 24, 2014 7:55 pm

» Malu mengaku bangsa sendiri
by taiyang Tue Dec 03, 2013 1:25 pm

» Pecah masuk rumah
by taiyang Tue Dec 03, 2013 1:06 pm

» Data Penduduk - (Tolong Tambah dan Perbetulkan) Igrore Duplicate
by taiyang Tue Dec 03, 2013 1:04 pm

» Portal ni harus diperkenalkan lagi agar membawa manfaat
by taiyang Tue Dec 03, 2013 1:01 pm

» Anak Lundayeh Berniaga Online
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 12:08 pm

» Pemandangan kg.baru jumpa
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 11:56 am

» Wajah Warga BJ Tahun 60an
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 11:55 am

» Komputer kamu slow betul?
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 11:52 am

» Apa antivirus kamu pakai?
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 11:51 am

» Ayud Bang Internet
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 11:50 am

» Penglibatan bangsa lundayeh dlm kerajaan
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 11:48 am

» Rubin Balang bukan ketua kita
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 11:47 am

» PRU13
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 11:44 am

» LUNDAYEH, LUNBAWANG AND ALLAH - SURAT PILIHAN BULAN JANUARI 2011.
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 11:40 am

PKBJ Chatbox

ShoutMix chat widget
Pengunjung / Visitors
Top posters
Admin
 
Pahlawan
 
BUNGKAKIT
 
garam
 
Lundayeh original
 
yacob musa
 
Abai Musa
 
maxyrahimura
 
Joel
 
terjumpa
 

Share | 
 

 rumah PPRT apa cerita?

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Naomi Paulus



Posts : 1
Join date : 2011-01-11

PostSubject: rumah PPRT apa cerita?   Tue Jan 11, 2011 8:02 am

Saya mahu tanya tentang itu PPRT, hari tu ada yang cakap kami ada dapat tapi hujung-hujung tiada juga jadi mana itu pengerusi JKKK kenapa tidak tolong urus kami orang susah ni
Back to top Go down
View user profile
Admin
Admin


Posts : 305
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: rumah PPRT apa cerita?   Tue Jan 11, 2011 12:18 pm

kes rumah pprt sama sj spt di kg2 lain... kalau anda layak, tp tdk disokong oleh jkkk, maka anda tdk akan dpt... kadang2 bikin heran juga kenapa ada sj org yg akan menghalang kita drpd mendpt sedikit kesenangan atau keselesaan... sdgkan bukan pun duit dia yg digunakan...
Back to top Go down
View user profile http://barujumpa.great-forum.com
Pahlawan



Posts : 179
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: rumah PPRT apa cerita?   Tue Jan 11, 2011 12:28 pm

Begini bah cerita tu PPRT punya hal, itu JKKK / WKAN/ KK malu mau daftar nama kamurang dalam e-kasih, tidak mau orang tau kg kita BJ ada orang yg miskin, walaupun pada hakikatnya banyak yg miskin. Kita pahamkah kinanak Naomi Paulus?? itulah tu...
Back to top Go down
View user profile
Admin
Admin


Posts : 305
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: rumah PPRT apa cerita?   Tue Jan 11, 2011 12:36 pm

betul... mmg ada yg begitu... malu pula mengaku di kg ada org2 susah & miskin...
Back to top Go down
View user profile http://barujumpa.great-forum.com
Pahlawan



Posts : 179
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: rumah PPRT apa cerita?   Tue Jan 11, 2011 12:42 pm

Kalau harap pemimpin kita kunu tu mau urus, tunggu lah mau kiamat atau Tuhan Yesus turun pun belum tentu di urus... sibuk bah dia mengajar, WKAN ndak pandai surat, jadi siapa mau arap??
Back to top Go down
View user profile
Admin
Admin


Posts : 305
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: rumah PPRT apa cerita?   Tue Jan 11, 2011 12:48 pm

kasihan org2 kg yg layak tp tdk dpt bantuan drpd kerajaan...
Back to top Go down
View user profile http://barujumpa.great-forum.com
Pahlawan



Posts : 179
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: rumah PPRT apa cerita?   Tue Jan 11, 2011 1:01 pm

Kalau ada saudara mara dia yg susah baru dia mau tolong tu atau ada kaitan dengan YB contohnya anak menantunya YB (Bekas anak menantu) Rode isteri mendiang John tu dapat rumah PPRT tahun ini.... so kinanak Naomi Paulus memang tiada harapan macam saya juga ni, dorang ndak boleh tulung!!!
Back to top Go down
View user profile
terjumpa



Posts : 21
Join date : 2010-12-09

PostSubject: Re: rumah PPRT apa cerita?   Fri Jan 14, 2011 9:43 pm

Naomi Paulus wrote:
Saya mahu tanya tentang itu PPRT, hari tu ada yang cakap kami ada dapat tapi hujung-hujung tiada juga jadi mana itu pengerusi JKKK kenapa tidak tolong urus kami orang susah ni
rumah mentua saya pun suda diambil gambar kunun tuk tujuan PPRT padahal mo kasi kabur mata saja....
Back to top Go down
View user profile
Admin
Admin


Posts : 305
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: rumah PPRT apa cerita?   Sun Jan 16, 2011 10:38 am

harap pemimpin2 kg tau ttg hal ini... mgkin tiada akses di sini tp dikbrkan oleh anak2 atau jiran ttg permasalahan ini... utk jd pemimpin bukan setakat pd nama, tp ada pertolongan kpd org2 kampung terutama yg memerlukan...
Back to top Go down
View user profile http://barujumpa.great-forum.com
BURARAYEH



Posts : 15
Join date : 2011-01-07
Location : sana sini

PostSubject: Re: rumah PPRT apa cerita?   Sun Jan 16, 2011 4:17 pm

saya rasa JKKK/WKAN/KK kita ni sebenarnya tidak pandai buat kerja teutama yang tidak pandai membaca dan menulis lah....kenapa di kg2 lain boleh dapat tapi kita langsung tiada..kalau mau pegang jawatan tengok dulu diri tu betul2 di ceremin bah kalau mampu boleh lah jangan mau eksen saja bawa fail sana sini.
Back to top Go down
View user profile
Pahlawan



Posts : 179
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: rumah PPRT apa cerita?   Sun Jan 16, 2011 5:25 pm

Inilah masalah pemimpin yg main lantik2. tengoklah mana ada kemajuan!!! jalanan pun semak, perparitan jalan tidak terurus, sungai tercemar dan gejala sosial di kg semakin parah. Tapi pemimpin ini diam saja tunggu laporan dari penduduk, itu pun kalau ada, kalau tiada tunggu hujung bulanlah dapat elaun WKAN/KK/JKKK!!!!
Back to top Go down
View user profile
Admin
Admin


Posts : 305
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: rumah PPRT apa cerita?   Sun Jan 16, 2011 5:47 pm

rumah PPRT adalah usaha kerajaan utk membantu rakyat yg miskin & tdk mampu... rakyat pula tdk boleh dgn sendirinya berjumpa di pihak kerajaan utk mendptkan bantuan pprt tanpa melalui pemimpin2 kg... jd di sinilah peranan pemimpin kg diperlukan utk membantu org2 kg yg wajar diberi bantuan...
Back to top Go down
View user profile http://barujumpa.great-forum.com
Pahlawan



Posts : 179
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: rumah PPRT apa cerita?   Sun Jan 16, 2011 6:08 pm

Kalau perhatikan dari senarai penduduk yg dikemukakan dalam forum ini, banyak yg kategori miskin tegar, Miskin secara relatif dan Miskin..
Back to top Go down
View user profile
BURARAYEH



Posts : 15
Join date : 2011-01-07
Location : sana sini

PostSubject: Re: rumah PPRT apa cerita?   Sun Jan 16, 2011 7:13 pm

untuk saudara-saudara terutama nya saudara Garam,ini lah yang di namakan forum..kalau tidak ada ketelusan alias cakap simpang2 atau simpang kalamatoi sampai bila pun kg kita yang sgt dicintai ini tidak mungkin maju berbanding kg2 jiran tetangga yang lain..kalau kita mau cakap yang tertib,dari dulu sampai sekarang pun belum menunjukkan satu perubahan yang positif kpd anak2 bangsa khususnya barujumpa.kalau jumlah kereta memang menakjubkan tetapi jumlah anak2 di IPTS,IPTA atau apa2 la blm dapat di ceritakan, yang kedua pembangunan infras kg seperti jalanraya masi sepotong2..banyak lagi perkara2 yang bersangkutan dengan pembangunan kg kalau lah saudara Garam ini tinggal di kg BJ mesti tahu apa yang patut di perjuangkan oleh mereka2 yang mempunyai jawatan di kg.
Back to top Go down
View user profile
garam



Posts : 68
Join date : 2011-01-14

PostSubject: Re: rumah PPRT apa cerita?   Tue Jan 18, 2011 5:09 pm

BURARAYEH wrote:
kalau lah saudara Garam ini tinggal di kg BJ mesti tahu apa yang patut di perjuangkan oleh mereka2 yang mempunyai jawatan di kg.

Saya ini macam NINJA dalam wayang "avatar" tu. Alam Maya - Alam Nyata -Alam Mimpi. Garam tau siapa kaurang semua yg FRUST2 ni. Aaaalllla Kalau X-ada ICT amacam masuk CNi.

Tip untuk orang Pegang Jawatan. (Klau lantik2 X-asi ini tips)
-Bertugaslah dan lakukanlah yg terbaik - sebab Rakyat pilih anda untuk kerja itu.
-Garam X-perlu bantuan, kecuali kalau tawar ...hheeee. Ada orang sangat susah bah. Sain saja untuk mendapat bantuan. Kalau Waibih yg X bagi....tugas kamu sudah selasai.
-Buktikan yg anda boleh memimpin. (Dalam kata2, dalam perbuatan & keputusan).
-Kalau anda X mampu jalankan jawatan ... letak, bagi chance orang lain.
-Kalau minta idea ..... OK bah ...Free di portal ini. Sdra admin bagi lampu hijau.
-Andalah manager kg. Kami orang jauh & dekat sama saja. Macam burung bangau- terbang jauh akhir2 hinggap diatas kerabau juga.
-Jangan marah kalau garam pandai2. Sebab boss ada karunia lain...Memimpin.

Saya bangga dengan boss yg boleh terima teguran. Itu namanya matang.

lol!
Back to top Go down
View user profile
Pahlawan



Posts : 179
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: rumah PPRT apa cerita?   Wed Jan 19, 2011 10:18 pm

Sebab itulah pemimpin yg berjiwa rakyat walaupun di lantik mesti ada akauntibiliti, ikhlas menjalankan tugas. Bukan hanya berbangga dgn jawatan yg di sandang. Jawatan itu hanya sementara sama seperti nyawa kita yg terlalu fragile. Saya yakin bangsa kita boleh bergerak maju jika keluar dari kepompong PHD (Perasaan Hasad Dengki). Perlu telus dalam pentadbiran dan tidak memperalatkan sentimen2 tertentu utk mengekalkan kuasa.
Back to top Go down
View user profile
Admin
Admin


Posts : 305
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: rumah PPRT apa cerita?   Thu Jan 20, 2011 12:48 pm

berbalik kpd hal rumah pprt, pemimpin kglah yg memainkan peranan penting... cari siapa2 yg layak, rekomen... jgn biarkan... jgn pula berat hati membantu, sb bantuan yg diberi bukannya duit sendiri tp duit kerajaan... duit sendiri tiada 1 sen pun terlibat... jgn pula ada perasaan tdk mau melihat org lain senang sb dpt rumah pprt... after all itulah tugas pemimpin, kalau inipun tdk boleh buat, maka tdk perlulah jd pemimpin, bagus jd konco2 sj... lagi... jgn pula ada perasaan malu takut org lain tau yg di kg ada ramai org2 miskin... buang semua perangai yg begini, jdlah pemimpin yg disukai ramai... jgn jd mcm chipsmore, sekejap ada, sekejap tiada...
Back to top Go down
View user profile http://barujumpa.great-forum.com
yacob musa



Posts : 33
Join date : 2011-01-09

PostSubject: Re: rumah PPRT apa cerita?   Fri Jan 21, 2011 10:44 am

Apa malu mau bagi tau ada masyarakat kita yang susah sedangkan di Amerika pun ada orang yang susah
Back to top Go down
View user profile
rimau



Posts : 14
Join date : 2010-12-08

PostSubject: Re: rumah PPRT apa cerita?   Fri Jan 21, 2011 9:12 pm

ya, mana2 tmpat ada org susah..
Back to top Go down
View user profile
Pahlawan



Posts : 179
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: rumah PPRT apa cerita?   Sat Jan 22, 2011 12:15 pm

Itulah, sebenarnya bukan malu mau kasi tau bah tu, tapi tidak mau org senang, atau ada kelebihan dari dorang... PHD bah!!
Back to top Go down
View user profile
Joel



Posts : 22
Join date : 2010-12-10

PostSubject: Re: rumah PPRT apa cerita?   Sat Jan 22, 2011 3:22 pm

ln kali dorang sndiri yg susah juga..
Back to top Go down
View user profile
BUNGKAKIT



Posts : 102
Join date : 2011-01-19

PostSubject: Re: rumah PPRT apa cerita?   Sat Jan 22, 2011 10:04 pm

Lun teluu, bala yefuu feeh, kuman baka feh mesti rat nan abpa fana nei sebuleng. Aleg arap nii yama Yuta Balang moh maree wang baka nenei kidi2.

Migu kuman hasil luk naa rat nan abpa fana nei sebuleng.
Back to top Go down
View user profile
maxyrahimura



Posts : 26
Join date : 2013-12-03

PostSubject: Re: rumah PPRT apa cerita?   Tue Dec 03, 2013 11:31 am

Mungkin ramai tidak tahu atau terlupa, untuk permohonan PPRT, projek2 kerajaan dan sebagainya sekarang nama haruslah ada di dalam senarai e-kasih, e-perolehan dan sebagainya. Tak daftar maka peluang tu teramatlah tipis kecuali korang saudara-mara YB.<-ayat last ni mmg hampeh sbb tak pernah2 dengar org lundayeh kg kita jd yb, jadi "baby" mungkin lah. kena suap ja, suap tahi pun ngap.

ada baiknya jika jwtn penting kg dipegang oleh yang berpendidikan tinggi, yang mesra ICT mcm pengomen2 di forum ni. Tapi kena pandai bercakap dan memimpin lah juga, bak kata saudara garam di atas. Dan.... Pandai cari duit.

Jika dia tak pandai cari duit, dia sng kena suap. Dia kena suap, berkulat pun kita merayu PPRT, dia diam ja tutup mulut. Kahkah.. Apa kes.
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: rumah PPRT apa cerita?   Today at 5:45 am

Back to top Go down
 
rumah PPRT apa cerita?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Rumah Ditinggal Pergi ke Gereja, Nasib Jadi Apes
» abu hanan &mr.ok : Kisah kontroversi cerita Ka'bah di Mekah
» SKB 3 menteri: pendirian rumah ibadah
» sholat di rumah orang kristen
» Cerita Kisah Mualaf Cina Mengharu Biru

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Portal Kg.Baru Jumpa :: PORTAL KG. BARU JUMPA :: ISU, PERISTIWA & HAL PENTING KG.BARU JUMPA & BANGSA KITA-
Jump to: