Kg. Baru Jumpa, Tenom
 
HomeHome  CalendarCalendar  FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  RegisterRegister  Log in  
Selamat datang ke Portal Kg.Baru Jumpa, Tenom... kehadiran anda pasti akan memeriahkan lg portal kg kita ini... kalau bukan kita, siapa lagi... kongsikanlah idea-idea anda yg bernas utk bacaan, tatapan dan renungan bersama... DO MEFAFU BANG PORTAL KG BARU JUMPA. ACING TAU MARE TERAWE LUK DO KUAN BAWANG TAU. KUDENG FEH TAU LUK MARE TERAWE LUK MELAGAN KUAN FUFU TAU, IDAE TE NAN GELASAN.... TERIWAYEN FAD-FAD...
Ikon PKBJ
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

Most users ever online was 22 on Tue Jun 10, 2014 1:35 pm
Latest topics
» Febala Lundayeh Ngerawea Lundayeh
by yemi Mon Feb 24, 2014 7:55 pm

» Malu mengaku bangsa sendiri
by taiyang Tue Dec 03, 2013 1:25 pm

» Pecah masuk rumah
by taiyang Tue Dec 03, 2013 1:06 pm

» Data Penduduk - (Tolong Tambah dan Perbetulkan) Igrore Duplicate
by taiyang Tue Dec 03, 2013 1:04 pm

» Portal ni harus diperkenalkan lagi agar membawa manfaat
by taiyang Tue Dec 03, 2013 1:01 pm

» Anak Lundayeh Berniaga Online
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 12:08 pm

» Pemandangan kg.baru jumpa
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 11:56 am

» Wajah Warga BJ Tahun 60an
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 11:55 am

» Komputer kamu slow betul?
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 11:52 am

» Apa antivirus kamu pakai?
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 11:51 am

» Ayud Bang Internet
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 11:50 am

» Penglibatan bangsa lundayeh dlm kerajaan
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 11:48 am

» Rubin Balang bukan ketua kita
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 11:47 am

» PRU13
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 11:44 am

» LUNDAYEH, LUNBAWANG AND ALLAH - SURAT PILIHAN BULAN JANUARI 2011.
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 11:40 am

PKBJ Chatbox

ShoutMix chat widget
Pengunjung / Visitors
Top posters
Admin
 
Pahlawan
 
BUNGKAKIT
 
garam
 
Lundayeh original
 
yacob musa
 
Abai Musa
 
maxyrahimura
 
Joel
 
terjumpa
 

Share | 
 

 Bgmana prestasi JKKK kg kita?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2, 3  Next
AuthorMessage
Admin
Admin


Posts : 305
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Bgmana prestasi JKKK kg kita?   Mon Dec 06, 2010 4:56 pm

Bgmana? Adakah mereka memainkan peranan jkkk dgn baik sesuai utk keperluan penduduk kg?
Back to top Go down
View user profile http://barujumpa.great-forum.com
Pahlawan



Posts : 179
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: Bgmana prestasi JKKK kg kita?   Wed Dec 08, 2010 11:02 am

JKKK Kg Baru Jumpa masih tidak mencapai status sebagai pemimpin kemajuan Kg. Lihat saja berapa ramai orang BJ yg miskin, tapi tidak tersenarai dlm e-kasih. Kenapa?? sebab jaga maruah kunu, takut org cakap kg BJ ramai org miskin!!!
Back to top Go down
View user profile
Admin
Admin


Posts : 305
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: Bgmana prestasi JKKK kg kita?   Wed Dec 08, 2010 5:24 pm

masalahnya, pemimpin2 kg masih tebal perasaan tdk ingin melihat penduduk bj nampak senang sikit dgn mendpt bantuan e-kasih. Pendek kata, mgkin pemimpin kg tdk ingin melihat org lain senang... mereka mau org kg terus hidup miskin sb mereka sendiri tdk layak... pemimpin kg lupa yg duit yg disumbangkan dlm bantuan e-kasih adalah duit rakyat/kerajaan, bukan duit mereka, bukan keluar dr poket kk/jkkk...
Back to top Go down
View user profile http://barujumpa.great-forum.com
Pahlawan



Posts : 179
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: Bgmana prestasi JKKK kg kita?   Wed Dec 08, 2010 6:27 pm

JKKK macam tiada idea mau kasi maju kg, contoh, sungai pa'maluyan tercemar dengan najis, sebab orang-orang sebelah ulu sungai membuang najis direct ke sungai. nanti ada penyakit orang kg juga susah. cubalah buat sistem tagal sungai kah, atau buat aktiviti yg memajukan sungai. ini JKKK /KK/WKAN asyik berpolitik saja. Saya mau tanya bila ada masa mau majukan kg???
Back to top Go down
View user profile
KEADILAN



Posts : 2
Join date : 2010-12-08

PostSubject: Re: Bgmana prestasi JKKK kg kita?   Wed Dec 08, 2010 6:48 pm

macam mana juga mau jaga kg, pegang jawatan JKKK dan dlm masa sama mengajar (Guru). Bila ada masa mau plan untuk kemajuan kg!!!! Kalau tidak mampu buat letak jawatanlah. kasi orang lain yg lebih berwibawa!!!
Back to top Go down
View user profile
Abai Musa



Posts : 30
Join date : 2010-12-08

PostSubject: Re: Bgmana prestasi JKKK kg kita?   Wed Dec 08, 2010 6:55 pm

Perlu ada 'blue print' untuk kg atau buat 'pelan tindakan' kg. Baru kerja2 untuk kemajuan kg dapat di selaras dan berdaya maju.
Back to top Go down
View user profile
rimau



Posts : 14
Join date : 2010-12-08

PostSubject: Re: Bgmana prestasi JKKK kg kita?   Wed Dec 08, 2010 9:45 pm

tdk memuaskan..
Back to top Go down
View user profile
Joel



Posts : 22
Join date : 2010-12-10

PostSubject: Re: Bgmana prestasi JKKK kg kita?   Fri Dec 10, 2010 9:34 pm

sibuk politik sj..
Back to top Go down
View user profile
Addie



Posts : 18
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: Bgmana prestasi JKKK kg kita?   Sun Dec 12, 2010 7:33 pm

harap2 JKKK lama2 nampak ni portal...
Back to top Go down
View user profile
Pahlawan



Posts : 179
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: Bgmana prestasi JKKK kg kita?   Tue Dec 14, 2010 2:33 pm

tidak boleh harap punya JKKK!!
Back to top Go down
View user profile
terjumpa



Posts : 21
Join date : 2010-12-09

PostSubject: Re: Bgmana prestasi JKKK kg kita?   Sun Dec 19, 2010 5:05 pm

saya nampak ni JKKK... macam lain suda skarang ni... patut dorang lebihkan kepentingan kg tapi dorang tidak lagi begitu, dorang sibuk yg macam2... sibuk jaga YB saja...
Back to top Go down
View user profile
Pahlawan



Posts : 179
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: Bgmana prestasi JKKK kg kita?   Tue Dec 21, 2010 12:00 am

kita tengok perayaan xmas ni apa program yang menyemarakkan kg...
Back to top Go down
View user profile
Abai Musa



Posts : 30
Join date : 2010-12-08

PostSubject: Re: Bgmana prestasi JKKK kg kita?   Sun Jan 02, 2011 10:31 pm

perlu juga beri masa kepada pengerusi jkkk utk membuktikan kewibawaannya.
Back to top Go down
View user profile
Joel



Posts : 22
Join date : 2010-12-10

PostSubject: Re: Bgmana prestasi JKKK kg kita?   Mon Jan 03, 2011 6:29 pm

tp mesti boleh terima teguran, kalu tdk boleh, bagus jgn jd pengerusi.
Back to top Go down
View user profile
Pahlawan



Posts : 179
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: Bgmana prestasi JKKK kg kita?   Thu Jan 06, 2011 12:55 pm

WKAN pun bukan kredible memutuskan apa2 masalah kg, terutama masalah perkahwinan, pasal dia ada 4 hingga 5 bini.. anak2 bertaburan, siapa percaya dia. Nasib baik YB Telinggung yang lantik, kalau tidak mana layak!!! membaca dan menulis pun diragui kepandaiannya!!! Macam mana mau maju kg!!!
Back to top Go down
View user profile
BURARAYEH



Posts : 15
Join date : 2011-01-07
Location : sana sini

PostSubject: Re: Bgmana prestasi JKKK kg kita?   Fri Jan 07, 2011 11:34 pm

do malem..balik2 tukar JKKK tapi tiada juga pembangunan yang nampak.nampak mcm siuk sendiri pegang jawatan..harus di ingat bahwa jawatan bukan untuk bermegah megah tapi 1 tanggungjawab yang wajib di laksanakan.
Back to top Go down
View user profile
BURARAYEH



Posts : 15
Join date : 2011-01-07
Location : sana sini

PostSubject: Re: Bgmana prestasi JKKK kg kita?   Fri Jan 07, 2011 11:49 pm

JKKK gagal selesaikan maslah org kg..contohnya jalan di kg contoh yang di tutup oleh si kawan(biging) sampai tahun ini tidak ada penyelesaian.cakap saja mau kasi beres tapi mgkin tnggu pukuk gatah kasi buah sawit kali..org2 yang mementingkan diri mcm c biging perlu di kick out dr kg!!!!!!!!!!!!
Back to top Go down
View user profile
BURARAYEH



Posts : 15
Join date : 2011-01-07
Location : sana sini

PostSubject: Re: Bgmana prestasi JKKK kg kita?   Fri Jan 07, 2011 11:54 pm

entah di mana silap nya kg baru jumpa yang kita sayangi ni,jalan kena tar separuh kg saja,siring jalan bole payau sigafung(semaksamun),parit tidak selenggara,dan yang paling kesian org2 susah tidak terbela idup mereka...bila lagi bangsa lundayeh mau maju kalau pemimpin kita tidak tau arah tuju!!!!!!!!!!!
Back to top Go down
View user profile
Pahlawan



Posts : 179
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: Bgmana prestasi JKKK kg kita?   Sat Jan 08, 2011 8:42 pm

Ya, saya sokong pendapat BURARAYEH!! adakah patut baruah mcm c Biging tu tutup laluan di orang kg sana.. dia kena sedar diri dia bukan orang tempatan sana, kenapa mau takut sama dia!!! isu ini sudah lama tertunggak. Tiada apa-apa tindakan dari KK atau JKKK atau WKAN.
Back to top Go down
View user profile
yacob musa



Posts : 33
Join date : 2011-01-09

PostSubject: Re: Bgmana prestasi JKKK kg kita?   Sun Jan 09, 2011 3:37 pm

Kalau mau pilih JKKK jangan main lantik saja buat lah pungutan suara atau undi bebas.kalau kamu orang banyak penyokong apa mau takut?kalau begini kamu makan lah tu Kg.Baru Jumpa.menyampah saja!kamu org tu.
Back to top Go down
View user profile
Admin
Admin


Posts : 305
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: Bgmana prestasi JKKK kg kita?   Sun Jan 09, 2011 3:42 pm

itulah masalahnya kalau JKKK lantikan politik & bukannya pilihan majoriti org2 kampung...
Back to top Go down
View user profile http://barujumpa.great-forum.com
yacob musa



Posts : 33
Join date : 2011-01-09

PostSubject: Re: Bgmana prestasi JKKK kg kita?   Sun Jan 09, 2011 3:43 pm

Sudah lah pengerusi JKKK dulu pilih bulu,sekarang pun sama juga.semua AJK nya pun masih AJK lama.tiada sudah kah org lain yang lebih berwibawa.kamu org takut kah klu siorg yg memimpin kg Baru Jumpa ni.yg saya tidak puas hati ni org2 kamu org saja yg kamu lantik mengurus kg tp pengurusan kamu org lintang-pukang.mcm taik!!
Back to top Go down
View user profile
Death Angel



Posts : 1
Join date : 2011-01-09

PostSubject: Re: Bgmana prestasi JKKK kg kita?   Sun Jan 09, 2011 3:51 pm

sabar ba kamu buss..kasi ba JKK peluang dlu..aura dia blm kuar lg ba tu..
Back to top Go down
View user profile
Lundayeh original



Posts : 34
Join date : 2011-01-09

PostSubject: Re: Bgmana prestasi JKKK kg kita?   Sun Jan 09, 2011 4:22 pm

Betul tu cakap c saudara Yacob saya lama sudah mengikuti perkembangan JKKK baru jumpa JKKK saling tukar ganti tapi pendekatan sama saja pilih bulu milih fufu bikin panas pi....la
Back to top Go down
View user profile
Admin
Admin


Posts : 305
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: Bgmana prestasi JKKK kg kita?   Sun Jan 09, 2011 4:36 pm

undian bebas yg paling sesuai... dan pd mereka yg jd ajk, jika terasa tdk layak atau tdk dpt menjalankan tugas dgn baik, berundurlah secara sukarela... beri peluang kpd mereka yg boleh menjalankan tugas dgn berkesan... menjadi ajk bukannya sesuatu yg boleh dijadikan 1 kebanggaan atau bermegah... kena fikir, menjadi ajk merupakan 1 tgjwb kpd kg & masyarakatnya...
Back to top Go down
View user profile http://barujumpa.great-forum.com
Sponsored content




PostSubject: Re: Bgmana prestasi JKKK kg kita?   

Back to top Go down
 
Bgmana prestasi JKKK kg kita?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 3Go to page : 1, 2, 3  Next
 Similar topics
-
» Kita Adu di Sini, Ajaran Agama / Kepercayaan Mana Yang Benar
» Pada dasarnya semua manusia lahir muslim
» Mengapa orang Yahudi rata-rata pintar?
» kenapa banyak TKW kita yang diperkosa di tanah arab?
» Ibnu Sina (Avicenna) Sang Bapak Pengobatan Modern

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Portal Kg.Baru Jumpa :: PORTAL KG. BARU JUMPA :: JAWATANKUASA KEMAJUAN & KESELAMATAN KAMPUNG (JKKK) KG.BARU JUMPA-
Jump to: