Kg. Baru Jumpa, Tenom
 
HomeHome  CalendarCalendar  FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  RegisterRegister  Log in  
Selamat datang ke Portal Kg.Baru Jumpa, Tenom... kehadiran anda pasti akan memeriahkan lg portal kg kita ini... kalau bukan kita, siapa lagi... kongsikanlah idea-idea anda yg bernas utk bacaan, tatapan dan renungan bersama... DO MEFAFU BANG PORTAL KG BARU JUMPA. ACING TAU MARE TERAWE LUK DO KUAN BAWANG TAU. KUDENG FEH TAU LUK MARE TERAWE LUK MELAGAN KUAN FUFU TAU, IDAE TE NAN GELASAN.... TERIWAYEN FAD-FAD...
Ikon PKBJ
Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests

None

Most users ever online was 22 on Tue Jun 10, 2014 1:35 pm
Latest topics
» Febala Lundayeh Ngerawea Lundayeh
by yemi Mon Feb 24, 2014 7:55 pm

» Malu mengaku bangsa sendiri
by taiyang Tue Dec 03, 2013 1:25 pm

» Pecah masuk rumah
by taiyang Tue Dec 03, 2013 1:06 pm

» Data Penduduk - (Tolong Tambah dan Perbetulkan) Igrore Duplicate
by taiyang Tue Dec 03, 2013 1:04 pm

» Portal ni harus diperkenalkan lagi agar membawa manfaat
by taiyang Tue Dec 03, 2013 1:01 pm

» Anak Lundayeh Berniaga Online
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 12:08 pm

» Pemandangan kg.baru jumpa
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 11:56 am

» Wajah Warga BJ Tahun 60an
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 11:55 am

» Komputer kamu slow betul?
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 11:52 am

» Apa antivirus kamu pakai?
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 11:51 am

» Ayud Bang Internet
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 11:50 am

» Penglibatan bangsa lundayeh dlm kerajaan
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 11:48 am

» Rubin Balang bukan ketua kita
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 11:47 am

» PRU13
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 11:44 am

» LUNDAYEH, LUNBAWANG AND ALLAH - SURAT PILIHAN BULAN JANUARI 2011.
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 11:40 am

PKBJ Chatbox

ShoutMix chat widget
Pengunjung / Visitors
Top posters
Admin
 
Pahlawan
 
BUNGKAKIT
 
garam
 
Lundayeh original
 
yacob musa
 
Abai Musa
 
maxyrahimura
 
Joel
 
terjumpa
 

Share | 
 

 Bgmana prestasi JKKK kg kita?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3  Next
AuthorMessage
Lundayeh original



Posts : 34
Join date : 2011-01-09

PostSubject: Re: Bgmana prestasi JKKK kg kita?   Mon Jan 10, 2011 10:05 am

Saya setuju dgn Admin portal buat undian bebas sesiapa saja yang berminat menjadi pemimpin boleh menawarkan diri tapi sedar diri dulu lah, sekurang2nya pandai ABC atau 123 jangan mahu berlagak saja apa pun tidak boleh buat apa lagi membawa kemajuan utk kg , kalau terpilih berjuang lah untuk kg ,bangsa dan agama.Kalau membantu org2 susah bantu semua jangan main bisik-bisik, di dalam gereja lagi tu, kan gereja tempat beribadat dan menyucikan diri betul tak? Bantuan org tua contohnya kebanyakan yang dapat saudara mara pengerusi JKKK...nampak lah kepincangan itu JKKK....saya tidak pastilah ada kah ini suatu kebetulan tapi tak kan setiap tukar JKKK kebetulan sajaaaaa...kan! Bila mesyuarat kg org2 tertentu saja yang dipanggil , besok-besok kalau kita dipanggil Tuhan semua juga terlibat mengangkat" lungun" tu jadi kalau utk aktiviti kg libatkan semua bukan duah eh...anu,duah eh anu mo miak ngimet jawatan dih.Sekarang ni sudah berubah dari yang dulu2.Tidak semestinya orang yang selalu pergi gereja saja yang layak menjadi pemimpin sebab orang seperti ini menggunakan gereja itu sebagai topeng dan perisai makanya kalau rasa cara JKKK tu tidak disukai org ramai ubah lah kalau tidak undur dirilah.
Back to top Go down
View user profile
Pahlawan



Posts : 179
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: Bgmana prestasi JKKK kg kita?   Mon Jan 10, 2011 11:50 am

Apa mau heran, JKKK dan WKAN ada kaitan... senang dorang songlap projek dari YB telinggung!!!!!!!!!!
Back to top Go down
View user profile
Pahlawan



Posts : 179
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: Bgmana prestasi JKKK kg kita?   Mon Jan 10, 2011 12:56 pm

Saudara Lundayeh Original (LO) punya kritikan dan pandangan amat betul.. Kita tengok saja kg kita sekarang, seperti tiada pemimpin. Banyak orang-orang kg yg lebih kritikal idea nya tidak dimasukkan sebagai sebahagian dari J/K mereka. Cuba perhatikan senarai pemegang Dip dan Ijazah mau pun yg ada STPM dan SPM, ramai tapi kena ignore saja.. takut ada sebablah tu!!! sendiri mau fikirlah!!

YB kita yg dua ekor tu pun tidak pernah selidik latar belakang pemimpin yg dia mau lantik!!!! Kita akan adili mereka dalam PRU 13 nanti. Cuma orang2 kita senang kena suap bila pilihanraya, kena bagi RM200, sudah tukar bahtera!!
Back to top Go down
View user profile
Pahlawan



Posts : 179
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: Bgmana prestasi JKKK kg kita?   Mon Jan 10, 2011 1:22 pm

Saya mau menawarkan diri jadi JKKK!!
Back to top Go down
View user profile
Abai Musa



Posts : 30
Join date : 2010-12-08

PostSubject: Re: Bgmana prestasi JKKK kg kita?   Mon Jan 10, 2011 11:02 pm

kau bolehkah pahlawan? Siapa kenal kau...
Back to top Go down
View user profile
Lundayeh original



Posts : 34
Join date : 2011-01-09

PostSubject: Re: Bgmana prestasi JKKK kg kita?   Tue Jan 11, 2011 8:27 am

saya rasa pahlawan ni ok,cuma belum masanya untuk menampilkan diri kan pahlawan? Saya pun begitu bah... tunggu masa dan peluang jeee...kita tinggu la kalau itu 2 YB sudah ko diorang boleh lagi kah main lantik-lantik suka hati diorang..Mungkin ini pengerusi JKKK tidak buka ini portal kali kan, saya mau diorang baca bah semua ni saudara admin tolong la bagi tau diorang joint kitaorang sembang2 bah, baru la ada perkembangan buah fikiran, abis diorang tu tidak tinggu di luar bah itu pemikiran pun cetek macam itu apah meluyan tinggal lumut jee..
Back to top Go down
View user profile
YYC Musa



Posts : 13
Join date : 2011-01-04

PostSubject: Re: Bgmana prestasi JKKK kg kita?   Tue Jan 11, 2011 12:09 pm

ya ba pahlawan..tawar diri msti urg mo knl..jan sja nt ko jd jkk,ko pun jkk yg pjj (ptadbiran jarak jauh) sja.sbaik2nya ko mmg d kg la,tgk apa kperluan masy kg.
Back to top Go down
View user profile
Admin
Admin


Posts : 305
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: Bgmana prestasi JKKK kg kita?   Tue Jan 11, 2011 12:14 pm

betul... jkkk mestilah selalu atau sentiasa ada di kg... berdampingan dgn org2 kg... jgn main pjj... Smile
Back to top Go down
View user profile http://barujumpa.great-forum.com
Pahlawan



Posts : 179
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: Bgmana prestasi JKKK kg kita?   Tue Jan 11, 2011 12:19 pm

sya org kg bah, slalu sana, sya minat betul ni jadi JKKK!!!
Back to top Go down
View user profile
Admin
Admin


Posts : 305
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: Bgmana prestasi JKKK kg kita?   Tue Jan 11, 2011 12:29 pm

haha... sila perkenalkan diri tuan pahlawan supaya boleh dicalonkan... Very Happy
Back to top Go down
View user profile http://barujumpa.great-forum.com
Pahlawan



Posts : 179
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: Bgmana prestasi JKKK kg kita?   Tue Jan 11, 2011 12:38 pm

Sya tunggu dulu, tak kan 1 orang saja calon.. nanti menang tanpa tanding marah c yacob musa sama saya.. hehehehe... saya pun pok-pok projek juga mau kaya sendiri... Bukan begitukah tu L.O?
Back to top Go down
View user profile
Yosia Udan



Posts : 10
Join date : 2011-01-11

PostSubject: Re: Bgmana prestasi JKKK kg kita?   Tue Jan 11, 2011 10:44 pm

saya sokong pendapat kau pahlawan, susah2 kami angkat barang dari jln besar ke rumah kerana tiada jalan, pasal c Biging tutup jalan... bagus kau jadi pengerusi JKKK Pahlawan, pasal saya nampak komen2 kau sungguh tajam.
Back to top Go down
View user profile
Lundayeh original



Posts : 34
Join date : 2011-01-09

PostSubject: Re: Bgmana prestasi JKKK kg kita?   Wed Jan 12, 2011 9:56 am

Boleh tahan juga c bigging tu ah... main tutup jalan kamu orang tutup lah jalan masuk dari jalan besar tu baru dia rasa oren kah tidak...he....he...itu cadangan je..ah sia jangan lah emosi c bigging tu takut tanah dia rosak tau lah mantan org pertanian ni kan..kan..kan...tau pencemaran tanah.
Back to top Go down
View user profile
Pahlawan



Posts : 179
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: Bgmana prestasi JKKK kg kita?   Thu Jan 13, 2011 10:40 am

Palui punya Biging, majoriti kami di kg Contoh bukan suka dia tu. Tanah tempat dia skg tu pun dia rebut dari c Juni Sali ipar dia!!!
Back to top Go down
View user profile
terjumpa



Posts : 21
Join date : 2010-12-09

PostSubject: Re: Bgmana prestasi JKKK kg kita?   Fri Jan 14, 2011 9:42 pm

ramai JKKK skarang ni dilantik oleh YB... cara begini harus diubah!
Back to top Go down
View user profile
Admin
Admin


Posts : 305
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: Bgmana prestasi JKKK kg kita?   Sun Jan 16, 2011 10:43 am

mesti ubah... utk jd kkk sangat2 mudah, hanya perlu ikut yb ke hulu ke hilir... jd ekor yb... bila terlantik jkkk, org2 kg tdk boleh buat apa2... kalau jkkk tiada kualiti pun terpaksa terima... yb pun 'bangang'... jkkk sepatutnya pilihan org2 kg...
Back to top Go down
View user profile http://barujumpa.great-forum.com
Pahlawan



Posts : 179
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: Bgmana prestasi JKKK kg kita?   Sun Jan 16, 2011 5:44 pm

Alangkah baiknya kalau JKKK / WKAN / KK kita ni celik IT. Ndak payah tunggu anak dorg kc tau apa2 perkembangan dlm forum ini. Lambat laun dorg tau juga ni... SEJARAH TELAH MEMBUKTIKAN, BN HAMPIR TUMBANG KERANA MEREKA TIDAK PEDULI MAKLUMAT DARI MEDIA ALTERNATIF!!!
Back to top Go down
View user profile
Lundayeh original



Posts : 34
Join date : 2011-01-09

PostSubject: Re: Bgmana prestasi JKKK kg kita?   Mon Jan 17, 2011 12:15 pm

Diaorg tau sudah ni saya rasa lah tapi diaorg tidak berani mau jawab sebab diaorg telinggung apa jawapan yg diaorg mau kc tau,paling..paling mana kami tau YB yang lantik begitu lah lebih kurang, bagus juga kalau BN kalah diaorg mc eksen lagi kah? Tidak berapa syiuk lah tiada respon dari mereka2 yg berkenaan....
Back to top Go down
View user profile
YYC Musa



Posts : 13
Join date : 2011-01-04

PostSubject: Re: Bgmana prestasi JKKK kg kita?   Wed Mar 30, 2011 12:23 pm

panas!! bagus kalau drg baca ni portal..admin.do smthg supaya buli invite org2 bkenaan join portal ni.sia2 sja kita mluah sni kalau drg x nampak.
Back to top Go down
View user profile
Admin
Admin


Posts : 305
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: Bgmana prestasi JKKK kg kita?   Thu Mar 31, 2011 8:39 pm

betul... kita akan promosikan... tp jgn risau, lambat-laun berita2 & perbincangan di sini akan diketahui ramai juga...
Back to top Go down
View user profile http://barujumpa.great-forum.com
yacob musa



Posts : 33
Join date : 2011-01-09

PostSubject: Re: Bgmana prestasi JKKK kg kita?   Mon Apr 04, 2011 10:33 am

Janganlah kita terlampau fanatik dgn perlantikan pemimpin kg kita,kalau boleh kita bagi idea mcm mana mau memajukan kg,mcm mana mau tlg org kg dan mcm mana mau bantu anak-anak Lundayeh yg mempunyai kelulusan tp susah mau dapat tempat/kerja.Kalau kita asyik marah dgn pemimpin makinlah diorg tidak tinguk kita,kenalah ikut arus .Ini cuma pendapat pribadi saya,yg lain tu saya setuju amat-amat.
Back to top Go down
View user profile
Lundayeh original



Posts : 34
Join date : 2011-01-09

PostSubject: Re: Bgmana prestasi JKKK kg kita?   Mon Apr 18, 2011 12:44 pm

tapi pemimpin kena lah buat kerja jangan asyik melayan yb je...keperluan org ramai hendaklah diutamakan
Back to top Go down
View user profile
Joel



Posts : 22
Join date : 2010-12-10

PostSubject: Re: Bgmana prestasi JKKK kg kita?   Fri Apr 22, 2011 3:03 pm

mungkin sibuk dpt 'nama' sj supaya jd kawan yb, org kg belakang kira...
Back to top Go down
View user profile
yacob musa



Posts : 33
Join date : 2011-01-09

PostSubject: Re: Bgmana prestasi JKKK kg kita?   Thu Apr 28, 2011 9:32 am

skg ni dah mula demam pemilihan UMNO kepada saudara yg mc dlm UMNO pandai2 la cari makan
Back to top Go down
View user profile
yacob musa



Posts : 33
Join date : 2011-01-09

PostSubject: Re: Bgmana prestasi JKKK kg kita?   Fri Apr 29, 2011 10:35 am

Ahli UMNO Tenom x sibok pasal PRU tapi pasal pemilihan Bahagian he..he..ini giliran kita untuk beraksi...
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Bgmana prestasi JKKK kg kita?   Today at 5:49 am

Back to top Go down
 
Bgmana prestasi JKKK kg kita?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 2 of 3Go to page : Previous  1, 2, 3  Next
 Similar topics
-
» Kita Adu di Sini, Ajaran Agama / Kepercayaan Mana Yang Benar
» Pada dasarnya semua manusia lahir muslim
» Mengapa orang Yahudi rata-rata pintar?
» kenapa banyak TKW kita yang diperkosa di tanah arab?
» Ibnu Sina (Avicenna) Sang Bapak Pengobatan Modern

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Portal Kg.Baru Jumpa :: PORTAL KG. BARU JUMPA :: JAWATANKUASA KEMAJUAN & KESELAMATAN KAMPUNG (JKKK) KG.BARU JUMPA-
Jump to: