Kg. Baru Jumpa, Tenom
 
HomeHome  CalendarCalendar  FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  RegisterRegister  Log in  
Selamat datang ke Portal Kg.Baru Jumpa, Tenom... kehadiran anda pasti akan memeriahkan lg portal kg kita ini... kalau bukan kita, siapa lagi... kongsikanlah idea-idea anda yg bernas utk bacaan, tatapan dan renungan bersama... DO MEFAFU BANG PORTAL KG BARU JUMPA. ACING TAU MARE TERAWE LUK DO KUAN BAWANG TAU. KUDENG FEH TAU LUK MARE TERAWE LUK MELAGAN KUAN FUFU TAU, IDAE TE NAN GELASAN.... TERIWAYEN FAD-FAD...
Ikon PKBJ
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

Most users ever online was 22 on Tue Jun 10, 2014 1:35 pm
Latest topics
» Febala Lundayeh Ngerawea Lundayeh
by yemi Mon Feb 24, 2014 7:55 pm

» Malu mengaku bangsa sendiri
by taiyang Tue Dec 03, 2013 1:25 pm

» Pecah masuk rumah
by taiyang Tue Dec 03, 2013 1:06 pm

» Data Penduduk - (Tolong Tambah dan Perbetulkan) Igrore Duplicate
by taiyang Tue Dec 03, 2013 1:04 pm

» Portal ni harus diperkenalkan lagi agar membawa manfaat
by taiyang Tue Dec 03, 2013 1:01 pm

» Anak Lundayeh Berniaga Online
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 12:08 pm

» Pemandangan kg.baru jumpa
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 11:56 am

» Wajah Warga BJ Tahun 60an
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 11:55 am

» Komputer kamu slow betul?
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 11:52 am

» Apa antivirus kamu pakai?
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 11:51 am

» Ayud Bang Internet
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 11:50 am

» Penglibatan bangsa lundayeh dlm kerajaan
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 11:48 am

» Rubin Balang bukan ketua kita
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 11:47 am

» PRU13
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 11:44 am

» LUNDAYEH, LUNBAWANG AND ALLAH - SURAT PILIHAN BULAN JANUARI 2011.
by maxyrahimura Tue Dec 03, 2013 11:40 am

PKBJ Chatbox

ShoutMix chat widget
Pengunjung / Visitors
Top posters
Admin
 
Pahlawan
 
BUNGKAKIT
 
garam
 
Lundayeh original
 
yacob musa
 
Abai Musa
 
maxyrahimura
 
Joel
 
terjumpa
 

Share | 
 

 Penglibatan bangsa lundayeh dlm kerajaan

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
Admin
Admin


Posts : 305
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Penglibatan bangsa lundayeh dlm kerajaan   Wed Dec 08, 2010 9:37 pm

Apa komen anda ttg penglibatan bangsa kita dlm kerajaan? anda puas hati? atau tdk berkira sangat?
Back to top Go down
View user profile http://barujumpa.great-forum.com
rimau



Posts : 14
Join date : 2010-12-08

PostSubject: Re: Penglibatan bangsa lundayeh dlm kerajaan   Wed Dec 08, 2010 9:44 pm

saya blum berpuas hati, masih sedikit..
Back to top Go down
View user profile
terjumpa



Posts : 21
Join date : 2010-12-09

PostSubject: Re: Penglibatan bangsa lundayeh dlm kerajaan   Thu Dec 09, 2010 12:50 am

penglibatan kaum lundayeh dlm kerajaan memang agak significan juga... tu yg saya nampak, cuma ia agak merosot akhir2 ini... makin kurang pula!
Back to top Go down
View user profile
Abai Musa



Posts : 30
Join date : 2010-12-08

PostSubject: Re: Penglibatan bangsa lundayeh dlm kerajaan   Thu Dec 09, 2010 11:02 am

yg masuk gomen memang byk, tapi pegang jawatan yg kurang penting dan bukan pembuat keputusan!! hanya ikut keputusan!!!
Back to top Go down
View user profile
rimau



Posts : 14
Join date : 2010-12-08

PostSubject: Re: Penglibatan bangsa lundayeh dlm kerajaan   Fri Dec 10, 2010 9:20 pm

bangsa lundayeh perlu tingkatkan pelajaran supaya boleh memegang jawatan2 penting yg membuat polisi... kalau banyak dlm jawatan tp kerani sj tdk boleh juga bermegah...
Back to top Go down
View user profile
Joel



Posts : 22
Join date : 2010-12-10

PostSubject: Re: Penglibatan bangsa lundayeh dlm kerajaan   Fri Dec 10, 2010 9:33 pm

sikit betul..
Back to top Go down
View user profile
Pahlawan



Posts : 179
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: Penglibatan bangsa lundayeh dlm kerajaan   Mon Dec 13, 2010 11:38 am

Itulah masalah, pendidikan tidak seberapa!! Tak kan kelulusan SPM gred 3 mau suruh jadi Doktor atau Jurutera!!!
Back to top Go down
View user profile
terjumpa



Posts : 21
Join date : 2010-12-09

PostSubject: Re: Penglibatan bangsa lundayeh dlm kerajaan   Sun Dec 19, 2010 5:09 pm

bangsa kita ni telah menjadi mangsa politik...... kalau dulu org akan menyembah kita mau kunun kita undi dorang spaya dorang jadi ketua dan kita akan maju, tapi skarang ni... kita barabis menyembah mereka untuk dapatkan sedikit keistimewaan pun tidak boleh!

nampaknya banysa kita tiada pilihan lain selain daripada berusaha dari segi pelajaran dan ekonomi supaya kita akan mendapat kedudukan yg baik dlm masyarakat...

yg kita panggil ketua pun suda kana "cucuk idung"... indada la begini...
Back to top Go down
View user profile
Joel



Posts : 22
Join date : 2010-12-10

PostSubject: Re: Penglibatan bangsa lundayeh dlm kerajaan   Mon Jan 03, 2011 6:30 pm

apa tdk, org kita sendiri yg suka jek yb..
Back to top Go down
View user profile
Lundayeh original



Posts : 34
Join date : 2011-01-09

PostSubject: Re: Penglibatan bangsa lundayeh dlm kerajaan   Thu Jan 13, 2011 9:53 am

sebenarnya org2 lundayeh ni ok2 juga dlam pddkn cuma tiada peluang,ndak juga bah telampau rendah pangkat jarang juga yg jadi opis boi mcm suku diorg tempatan kan? korg tingu lah ada kah orang kita potong bunga di pekan Tenom,yg kerja dgn kerajaan negeri tidak sampai 10 org kebanyakan dgn federal sebab kelulusan kita tidak sesuai dgn kerajaan negeri sebab bulu kita tidak panjang & hidung tidak mancung sama kita tidak aramaiti
Back to top Go down
View user profile
Pahlawan



Posts : 179
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: Penglibatan bangsa lundayeh dlm kerajaan   Thu Jan 13, 2011 11:00 am

Yg lain tu saya partly setuju, yg aramaiti tu kurang tepat, sb generasi baru kita berlambak-lambak sudah yg aramaiti. Kau tengok di kg contoh baru-baru ini itu budak2 yg mencuri duit c Labo Libung tu, dorg aramaiti di culvert sana sampai tertidur sana. c Delmidah Ukung ada ambil video dorg tu...

Memang benar dlm kerajaan negeri tidak ramai yg dpt masuk dlm perkhidmatan awam, berlaku ketirisan dlm pemilihan. Masalahnya skg, adakah org2 kita ada memohonkah jawatan2 itu? Kalau ada berapa ramai dan adakah kelayakannya memadai dgn pasaran kerja skg? Byk yg ambil degree tapi tidak mempertimbangkan pasaran kerja kelak.. Yg lebih sedih degree dorg sudah berlambak-lambak.. Cuba ambil juruterakah, Doktor kah, Pertanian kah, byk kerja menunggu... tapi ambil Komputer, pentadbiran awam, bussiness study, diplomatik. Mana ada byk ruang!!!
Back to top Go down
View user profile
Admin
Admin


Posts : 305
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: Penglibatan bangsa lundayeh dlm kerajaan   Thu Jan 13, 2011 1:40 pm

isu kurang org kita dlm kerajaan perlu diberi perhatian... kena fikir kenapa... adakah kita didiskriminasikan? atau kita yg mendiskrriminasikan diri sendiri? atau kita kurang layak? atau terlebih layak? kalau tdk layak, kenapa? atau kita yg kurang bersaing dgn org2 lain? atau bgmana... ini 1 isu yg perlu diperhalusi...
Back to top Go down
View user profile http://barujumpa.great-forum.com
terjumpa



Posts : 21
Join date : 2010-12-09

PostSubject: Re: Penglibatan bangsa lundayeh dlm kerajaan   Fri Jan 14, 2011 9:37 pm

saya juga tertanya2 kenapa org kita begitu sunyi dalam kerajaan....!
Back to top Go down
View user profile
Admin
Admin


Posts : 305
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: Penglibatan bangsa lundayeh dlm kerajaan   Sun Jan 16, 2011 11:00 am

org2 kita haruslah bersaing dlm mencari peluang2... apa yg perlu kita buatlah ialah kita berusaha mengukuhkan pelajaran & ekonomi masing2... dgn adanya pelajaran & eknomoi yg baik, kita akan mempunyai kedudukan lebih baik dlm masyarakat...
Back to top Go down
View user profile http://barujumpa.great-forum.com
yacob musa



Posts : 33
Join date : 2011-01-09

PostSubject: Re: Penglibatan bangsa lundayeh dlm kerajaan   Wed Jan 19, 2011 8:53 am

Saya setuju dgn Admin akedemik & keutuhan ekonomi saja yang boleh menaikkan nama bangsa kita,kita janganlah jadi bangsa kebajikan walaupun kita bangsa minoriti di daerah Tenom ini,tapi saya merasa bangga kerana bangsa lain yang majoriti takut dgn kita walhal apa juga yang kita boleh buat.Suku kita bukannya boleh jadi pemimpin di daerah Tenom.Orang takut dengan perjuangan kita sebab kita jujur ,kita memperjuangkan bangsa kita.Ramai juga anak-anak lundayeh yg mempunyai kelulusan tinggi tapi terkadang kita tersangkut kerana birokrasi.
Back to top Go down
View user profile
Pahlawan



Posts : 179
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: Penglibatan bangsa lundayeh dlm kerajaan   Wed Jan 19, 2011 10:09 pm

Berlaku kronisme dan ketirisan.
Back to top Go down
View user profile
Admin
Admin


Posts : 305
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: Penglibatan bangsa lundayeh dlm kerajaan   Thu Jan 20, 2011 12:51 pm

yacob musa wrote:
Saya setuju dgn Admin akedemik & keutuhan ekonomi saja yang boleh menaikkan nama bangsa kita,kita janganlah jadi bangsa kebajikan walaupun kita bangsa minoriti di daerah Tenom ini,tapi saya merasa bangga kerana bangsa lain yang majoriti takut dgn kita walhal apa juga yang kita boleh buat.Suku kita bukannya boleh jadi pemimpin di daerah Tenom.Orang takut dengan perjuangan kita sebab kita jujur ,kita memperjuangkan bangsa kita.Ramai juga anak-anak lundayeh yg mempunyai kelulusan tinggi tapi terkadang kita tersangkut kerana birokrasi.
sya setuju ayat di atas... jgn jd bangsa kebajikan... yg hidup hanya bergantung kpd bantuan... yg seolah2 tdk akan dpt berdiri jika tdk dibantu berdiri...
Back to top Go down
View user profile http://barujumpa.great-forum.com
Pahlawan



Posts : 179
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: Penglibatan bangsa lundayeh dlm kerajaan   Thu Jan 20, 2011 11:43 pm

Kadang2 mau juga kebajikan kalau miskin betul...PPRT! tuan...hehee
Back to top Go down
View user profile
Admin
Admin


Posts : 305
Join date : 2010-12-05

PostSubject: Re: Penglibatan bangsa lundayeh dlm kerajaan   Fri Jan 21, 2011 12:04 am

utk pprt, bukan seluruh kg atau semua penduduk, hehe... hanya beberapa keluarga shj... bangsa kebajikan yg dimaksudkan ialah bangsa yg bulat2 atau besar peratus kehidupan bergantung kpd belas ihsan kerajaan atau org lain shj... spt yg sya katakan, mau berdiri sendiri atas 2 kaki pun tdk mampu... mcm kena gout bah... Very Happy
Back to top Go down
View user profile http://barujumpa.great-forum.com
BUNGKAKIT



Posts : 102
Join date : 2011-01-19

PostSubject: Re: Penglibatan bangsa lundayeh dlm kerajaan   Sat Jan 22, 2011 11:41 pm

Naa mileeh bang skolah, naa meteganag bang ulun!!
Back to top Go down
View user profile
Lundayeh original



Posts : 34
Join date : 2011-01-09

PostSubject: Re: Penglibatan bangsa lundayeh dlm kerajaan   Wed Jan 26, 2011 9:37 am

Orang diluar sana segan dgn bangsa kita tapi diorg pandai mana yg senang dibeli dan pak pandir dipilih
Back to top Go down
View user profile
BUNGKAKIT



Posts : 102
Join date : 2011-01-19

PostSubject: Re: Penglibatan bangsa lundayeh dlm kerajaan   Wed Jan 26, 2011 3:06 pm

Ineh yem kudeng buri lubed2 dih... miguu tau ween lun baken ngubur2 tapi ubur luk menghina dih!!
Back to top Go down
View user profile
Admin.



Posts : 21
Join date : 2011-01-24

PostSubject: Re: Penglibatan bangsa lundayeh dlm kerajaan   Wed Jan 26, 2011 3:34 pm

Kenapa belum ada KK kg kita?? Belum ada calon YB Kot! Inan feh luk ngiding kukud YB dim, dih teeh nan lantikan KK leek? Patutlah banyak masalah tidak selesai, KK tiada lagi.
Back to top Go down
View user profile
yacob musa



Posts : 33
Join date : 2011-01-09

PostSubject: Re: Penglibatan bangsa lundayeh dlm kerajaan   Thu Jan 27, 2011 10:16 am

Tak apa lah saudara Admin KK tiada tapi kita ada ruang Kedai Kopi he.he...kalau org kg ada masalah kita boleh bagi tips untuk menyelasaikan masalah
Back to top Go down
View user profile
BUNGKAKIT



Posts : 102
Join date : 2011-01-19

PostSubject: Re: Penglibatan bangsa lundayeh dlm kerajaan   Sat Jan 29, 2011 4:00 pm

Kesian kita nii, KK pun tiada! Jangan2 jawatan KK kita kena pinjam ke lain tempat!
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Penglibatan bangsa lundayeh dlm kerajaan   Today at 5:46 am

Back to top Go down
 
Penglibatan bangsa lundayeh dlm kerajaan
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Siksan Buat Bangsa Durhaka
» kumpulan fakta kemunafikan israel & Yahudi
» Mati Ketawa Cara Yahudi
» RATUBAGUS...Bangsawan atau Habib?
» apa tanggapan Muslimin tentang FPI?

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Portal Kg.Baru Jumpa :: PORTAL KG. BARU JUMPA :: KEDAI KOPI KG.BARU JUMPA-
Jump to: